Het is geen automatisme meer dat jouw kinderen het beter gaan hebben dan jijzelf. De maatschappij is complexer en veranderlijker dan tien jaar geleden. Terwijl de omstandigheden waarin we onze kinderen willen zien opgroeien hetzelfde zijn gebleven: een veilig en fijn thuis, goed onderwijs, zorg voor je naasten en goed omgaan met elkaar.

In de Tweede Kamer wil ik me inzetten voor die zaken die ervoor zorgen dat ieder gezin in deze complexe en snel veranderende wereld mee kan komen. En dat elk kind daarin een fijne basis krijgt.

Dat betekent zaken aanpakken die nu (vaak onnodig) voor stress zorgen. Zoals de arbeidsmarkt, waarbij grote groepen van jaarcontract naar jaarcontract gaan. Een onzekere situatie, die vaak ook z'n weerslag heeft op de gezinssituatie.

Goede en betaalbare kinderopvang, steun voor mantelzorgers, ruimere mogelijkheden voor zwangerschapsverlof voor vaders, meer betaalbare huurwoningen. Allemaal zaken dicht bij huis, die zo belangrijk zijn om gezinnen goed te laten functioneren. En daarmee de samenleving als geheel. Daar maak ik me sterk voor!

Woordvoerderschappen: I&W (Infrastructuur (wegen, verkeersveiligheid, MIRT, scheepvaart)) SZW (Kinderopvang), Grote stedenbeleid

Wie is Wytske de Pater-Postma

Wytske de Pater-Postma (1977) is getrouwd met Martijn, samen hebben ze twee kinderen, een jongen en een meisje.

Wytske de Pater is geboren in het prachtige dorp Beets (Noord-Holland), studeerde International Business in Maastricht en woont sinds 2002 in Den Haag. Waarvan alweer vijf jaar met veel plezier in de vinex-wijk Ypenburg.

Wytske de Pater werkte meer dan 8 jaar bij de ANWB, waar ze zich jaren namens de ANWB in heeft gezet voor een betere verkeersveiligheid, betaalbare (auto)mobiliteit en minder files. Nu werkt ze bij de ANWB op de afdeling die met duizenden vrijwilligers acties organiseert om verkeersveiligheid te verbeteren en zich inzet om kwetsbare groepen mobiel te houden zodat deze mensen deel kunnen blijven nemen aan de samenleving.

• Wytske de Pater-Postma
  • w.depater@tweedekamer.nl